PetroChina закриває нафтопереробний гігант у Даляні: завод готують до демонтажу

Avatar photo

Державна китайська енергетична компанія PetroChina завершує процес зупинки найбільшого нафтопереробного заводу на півночі країни — Dalian Petrochemical Corp. Останній блок із переробки сирої нафти припинить роботу до кінця червня, повідомляє агентство Reuters із посиланням на джерела в галузі.

Закриття стосується установки продуктивністю 200 тисяч барелів на добу, яка забезпечувала значну частину обсягів переробки російської сировини. Уже наступного місяця зупиняться і блоки вторинної переробки, що використовуються для отримання бензину, дизелю та інших нафтопродуктів.

Таким чином, завод у Даляні — один із найстаріших і найбільших у країні — остаточно завершить свою діяльність, втративши статус одного з ключових об’єктів енергетичної інфраструктури КНР.

Замість гіганта — новий компактний комплекс

За інформацією з галузевих джерел, китайська влада планує ліквідувати старий державний об’єкт, а на його місці створити менше підприємство з сучаснішою технологічною базою. Вже цього місяця PetroChina починає скорочення запасів сирої нафти на заводі та планує повністю звільнити резервуари від залишків до серпня.

Процес демонтажу розпочався ще наприкінці 2023 року — тоді було закрито кілька допоміжних потужностей. Загалом на підприємство припадало майже 3% нафтопереробних потужностей Китаю.

Підприємство спеціалізувалося на переробці російської сирої нафти сорту ESPO, що постачалася з Сибіру. Це була одна з найважливіших ланок у ланцюжку співпраці між Москвою та Пекіном в енергетичній сфері.

Контекст: попит не зростає, імпорт — на складах

Попри те, що у першому кварталі 2025 року імпорт сирої нафти до Китаю показав незначне зростання, експерти вважають, що йдеться не про реальне підвищення споживання, а про поповнення стратегічних резервів.

Така тенденція свідчить про збереження низького внутрішнього попиту на паливо, зумовленого слабким відновленням економіки та трансформацією енергетичної політики держави.

Санкції та “тіньовий флот” Москви

На тлі змін у китайській енергетичній стратегії, Росія продовжує використовувати альтернативні маршрути для експорту своїх нафтопродуктів. Один із таких шляхів — порт Каримун в Індонезії, звідки сировина потрапляє на ринки Південно-Східної Азії, зокрема Сінгапуру, Малайзії та самого Китаю.

Для забезпечення таких поставок Москва створила так званий “тіньовий флот” — понад тисяча старих суден із сумарною вантажопідйомністю понад 100 мільйонів тонн. Саме вони дозволяють транспортувати нафту в обхід західних санкцій.

На тлі цих змін у світовій логістиці й енергетиці, рішення PetroChina про повне закриття найбільшого нафтопереробного комплексу виглядає як частина глибокої реорганізації енергетичного сектору Китаю — із пріоритетом на модернізацію, зменшення залежності від російської сировини та адаптацію до нових глобальних викликів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Попередній пост

У центрі дипломатії: як НАТО готує саміт у Гаазі, зважаючи на фактор Трампа

Наступний пост

Як назвати собаку: 45 імен, що запам’ятовуються + прості правила вибору

Схожі публікації