Скандал у Москві: Люк Бессон підтримав путінський форум, попри темне минуле

Avatar photo

Французький режисер Люк Бессон опинився у центрі нового скандалу після того, як взяв участь у проросійському заході “Культура Медіа Цифра Форум”, що проходив у Москві 13–14 листопада. Його присутність на події, яку відвідували представники російського політичного та культурного істеблішменту, викликала хвилю обурення у світових медіа й громадськості.

Разом із Бессоном на форумі з’явився також сербський режисер Емір Кустуріца — обидва стали символами того, як відомі діячі мистецтва обирають підтримку авторитарних режимів заради фінансових чи політичних дивідендів.

Від режисера-бунтаря до учасника пропагандистського шоу

Люк Бессон, автор культових стрічок “П’ятий елемент”, “Леон” та “Нікіта”, колись вважався одним із провідних голосів європейського кіно. Та останні роки його репутація зазнала серйозних ударів.

У 2018 році бельгійська акторка Сенд Ван Рой звинуватила його у зґвалтуванні. Хоча судові інстанції зрештою відхилили обвинувачення через брак доказів, справа привернула увагу до проблемного минулого режисера. Після цього ще кілька жінок заявляли про непристойну поведінку Бессона, проте не подавали офіційних скарг, остерігаючись репресій.

Не менше запитань викликали й подробиці його особистого життя. Другий шлюб Бессона із французькою актрисою Майвенн почався тоді, коли їй було лише 15 років, а йому — 31. Це викликало серйозну критику навіть у 90-х роках, а сьогодні — особливо на тлі глобальних кампаній за права жінок.

Зрада європейських цінностей

Участь Бессона в московському форумі розглядається як свідома підтримка режиму, що веде війну проти України та послідовно знищує свободу слова. Для багатьох діячів культури така поведінка стала червоною лінією.

Організатори форуму не приховують його політичного забарвлення — через “культурний вектор” режим Путіна намагається створити ілюзію відкритості, залучаючи до співпраці відомих іноземців. Проте участь у таких ініціативах дедалі частіше сприймається як форма колабораціонізму.

“Це не про культуру — це про легалізацію агресії та спробу прикрити злочини проти людства”, — зазначає незалежна правозахисна спільнота “Матриця свободи”.

Багато хто вважає, що після всіх скандалів і втрати авторитету в індустрії, Бессон обрав шлях публічної капітуляції — на користь політичного режиму, який використовує мистецтво не як засіб свободи, а як інструмент пропаганди.

Схоже, що Люк Бессон остаточно відмовився від принципів, якими колись надихав мільйони. І тепер — замість створювати нове кіно — він обслуговує старі диктатури.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Попередній пост

На Кіровоградщині рецидивіста засудили до понад 8 років за грабіж дитини

Наступний пост

Центр протидії дезінформації спростував фейк про злам українських військових реєстрів

Схожі публікації

Світло через об’єктив: у Кропивницькому відкрилася фотовиставка пам’яті розвідника Олександра Ткаченка

8 квітня в краєзнавчому музеї Кропивницького відкрилася виставка фотографій із Чорнобильської зони авторства загиблого розвідника ГУР Олександра Ткаченка,…
Читати далі