Міністерство освіти і науки України затвердило дату проведення останнього дзвоника у школах — 30 травня 2025 року. Водночас навчальний процес триватиме до самого кінця червня, що фактично скорочує тривалість літніх канікул.
Таке рішення закріплено у Постанові Кабінету Міністрів № 841 від 23 липня 2024 року. Документ передбачає, що навчання у школах завершиться лише 30 червня, а не одразу після останнього дзвоника, як це було раніше.
Чому червень став навчальним
У Міністерстві пояснюють: додатковий навчальний місяць у червні потрібен, щоб надолужити пропущений матеріал. Затримки в навчальному процесі виникли через низку об’єктивних причин, зокрема:
- часті повітряні тривоги під час занять;
- вимушені карантинні заходи;
- зміни у графіку канікул через безпекову ситуацію.
У червні учні зможуть не лише пройти залишки програми, а й ліквідувати академічну заборгованість, опанувати складні теми або підготуватися до іспитів. Таким чином, завершення навчального року стане гнучкішим і більш адаптивним до умов воєнного часу.
Коли почнуться і скільки триватимуть літні канікули
Повноцінні літні канікули розпочнуться 1 липня і триватимуть два місяці — до 31 серпня. Уже 1 вересня учні повернуться до навчання в новому навчальному році.
Весняні канікули у 2025 році школи організовували самостійно. Частина навчальних закладів надала відпочинок у період з 16 по 23 квітня, інші — провели канікули наприкінці березня, залежно від ситуації у регіоні.
Зміни у шкільній освіті: курс на реформу
Окрім зміщення графіку канікул, Міністерство освіти і науки також готує реформу старшої школи. Зокрема, вже з 2027 року українські школярі зможуть самостійно обирати предмети та напрямки навчання у старшій профільній школі.
Згідно з реформою, предмети для учнів 10–12 класів буде згруповано у три основні кластери:
- мовно-літературний;
- суспільно-гуманітарний;
- STEM-напрямок.
Також очікується трансформація закладів освіти: частина шкіл змінить свій тип, однак початкові школи та гімназії зберігатимуть свою діяльність без змін.
Зміни в структурі навчального року та поступова модернізація шкільної системи мають на меті адаптацію освіти до умов сьогодення та підготовку учнів до сучасних викликів.